Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası

Geçmiş Etkinlik

Biletler
* Bilet fiyatları değişiklik gösterebilir.
biletix.com

ALEJANDRO DEL ANGEL & CRR SENFONİ ORKESTRASI
“ROMA KARNAVALI”

Jacobo Brusa şef
Alejandro Del Angel tenor

H. Berlioz (1803-1869) “Op. 9 Roma Karnavalı Uvertürü” (1844)

G.Verdi (1813 -1901) “Don Carlos: Io l’ho perduta Io la vidi (Don Carlos’un aryası)

G. Verdi (1813 -1901)“La Traviata: Lunga da lei (Alfredo’nun aryası)

G. Verdi(1813 -1901) “Luisa Miller: Quando le sere al placido (Rodolfo’nun aryası)

G. Verdi(1813 -1901) “Rigoletto: La donna è mobile (Mantua Dükü’nün aryası)

F.Cilea (1866 -1950) “L’Arlesiana: E la solita storia del pastore (Federico’nun aryası)

G.Donizetti (1788 -1856) “Aşk İksiri: Una furtiva lagrima” (Nemorino’nun aryası)

G.Donizetti (1788 -1856) “Lucia di lammermoor: Tombe degli avi miei… Fra poco a me ricovero (Edgardo’nun aryası)

P.Mascagni (1863 -1945) “Cavalleria Rusticana: Mamma quel vino e generoso (Turiddu’nun aryası)

G.Bizet (1838 -1875)“Carmen: La fleur que tu m’avais jetée (Don José’nin aryası)

S.Cardillo (1874 -1947)     “Core’ngrato” (Napoliten şarkı)

E.Capua (1865 – 1917)  “O sole mio” (şarkı)

E.Curtis (1875 -1937) “Tu ca nun chiagne” (Napoliten şarkı)

Paris’teki Salle Herz’te ilk seslendirilişi tam 180 yıl önceye denk gelen günde, yani 3 Şubat 1844’te bestecinin yönettiği orkestrayla yapılan “Op. 9 Roma Karnavalı” adlı konser uvertürü; her yıl Paskalya bayramı öncesi yapılan “büyük perhiz”in gelişini simgeleyen ve şehrin işlek caddelerinden Corso üzerinde Popolo meydanına doğru yönelen, müzik toplulukları eşliğinde Orta çağ dönemini andıran özel kıyafetlerle yürüyenler ve atlıların oluşturduğu karnavalı simgeler. Bu birlikte coşkulu yürüyüşle vurgulanan umut, bereket, renklilik, çeşitlilik, birlikte yaşamanın güzelliği ve aşk; konserin de ana fikrini işaret ediyor.

Programda aryaları yer alan, İtalyan Besteci Giuseppe Verdi’nin dramatik ve müzikal yönden karakterlerin güçlenmesine, kadınlarla ilgili rollerin zenginleşmesine ve derinleşmesine özen gösterdiği “Il Trovatore” ve “La Traviata” gibi operaları yanında “Rigoletto”, politik olarak sakıncalı bulundu, neyse ki kral rolünün dük seviyesine indirilmesiyle önündeki engel kalktı. Francesco Cilea ise, “L’Arlesiana” adlı melodramda, ana kadın karakterin fiziksel olarak yokluğu dikkat çekicidir. Cazibe içerikli bir komedi olan “L’elisir d’amore” (Aşk İksiri) operasıyla Gaetano Donizetti kalıcı bir başarıya imza atmıştı. İtalyan dramatik müziğinde “Verismo Hareketi”ni adeta tek başına başlatan kişi olarak tanınan Pietro Mascagni’nin Giovanni Verga’nın Sicilya melodramından uyarlayarak yazdığı tek perdelik “Cavalleria Rusticana”; ellinci ilk temsil yıldönümü kutlamalarında, ülkenin her yerinde, çoğunlukla bestecinin şefliğinde sahnelendi. “Carmen” operası Fransız Besteci Georges Bizet’ye pek de uğurlu gelmemişti. İlk temsilin başarısız bulunması üzerine sanatçı, içinden çıkamayacağı bir ruhsal çöküntüye sürüklenmişti. Eserde; Güney İspanya’da geçen hikâyesinde, ateşli çingene Carmen’in hileleriyle baştan çıkan saf bir asker olan Don José’nin düşüşü konu alınır.

Amerikalı Besteci Salvatore Cardillo’nun 1911 tarihli “Core’ngrato” başlıklı Napoliten şarkısı; Amerika’da yazılmasından dolayı bir Napoliten olarak şaşkınlıkla karşılanmıştı. İtalyan Besteci Eduardo di Capua, Giovanni Capurro’dan aldığı şarkı sözlerine, babasının da olduğu orkestrayla gittiği Odessa’da, Karadeniz’e bakarak “O Sole mio” adlı müziğini yazdı.  İtalyan Besteci Ernesto de Curtis’in Şair Libero Bovio’nun şiirini bestelediği 1915 tarihli Napoliten şarkıda, ülkenin kuzey batısındaki Montagna komününde Maje adındaki kıza bir gencin aşkını, onu ne kadar istediği; romantik sözlerle anlatılır.

Meksika, ABD, Kolombiya, Monte Carlo, İsviçre ve İspanya’daki farklı tiyatro ve konser salonlarında çok sayıda konsere, festivale, prodüksiyona ve opera galasına katılan Meksikalı Tenor Alejandro Del Angel ve aynı zamanda Org Sanatçısı olarak da kariyerini sürdüren, İtalya’nın önemli tiyatro ve opera kurumlarında orkestra yöneten Şef Jacopo Brusa; dinleyenleri, keyifli bir Roma yolculuğuna çıkaracak.


Etkinlik Kuralları– İndirimli biletler; öğrenci, öğretmen, basın kartı sahipleri, 60 yaş üstü, engelli vatandaşlar, gaziler, şehit dul ve yetimleri için geçerlidir.
– 7 yaş ve üzeri bilete tabidir. 7 yaş altı çocuk etkinlikleri hariç salona alınmaz.
– Salonun içerisine her türlü yiyecek ve içecek sokulması yasaktır.
– Konser başladıktan sonra salona giriş yapan seyirciler balkon kısmına yönlendirilecektir.

Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası konseri, Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası 3 Şubat 2024 konseri, Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası 03 Şubat konseri, Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası CRR Konser Salonu konseri, Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası İstanbul konseri, Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası 03 Şubat İstanbul konseri, Alejandro Del Angel & CRR Senfoni Orkestrası İstanbul 03 Şubat konseri harbiye

Yorum başarıyla eklendi.